Terminliste 2012

Like før mål i 3-sjøers 2011. Fotograf: Oddgeir Tørresdal.

Etter et mer enn 4 ukers skadeavbrekk kom jeg i går endelig i gang med trening igjen. Hadde satt opp trening med  Vegan Runners  i Sørmarka. Det var typisk vestlandsk vintervær, dvs vått og uforutsigbart, men det finnes jo som kjent ikke dårlig vær osv. Vi var 5 stk som trosset regnbygene, mørket og melkesyra, og kjempet oss opp alle bakkene til vi hadde fullført en runde. I Sørmarka er det ikke få bakker, og kallenavn som «Drebaren» og «Dryleren» (jeg tror vi fikk med oss begge disse) sier vel sitt om stigningsgraden. Det var ikke mange ute i skogen, folk flest var vel hjemme i sofakroken eller på et kjøpesenter, men veganere er jo ikke som folk flest.

Denne første løpeturen etter avbrekket gikk overraskende bra.  Kommer nok til å skikkelig stiv litt senere, men mens jeg fortsatt svevde på en sky av endorfiner  satt jeg opp en foreløpig terminliste for 2012. Den vil nok bli lenger etter hvert som jeg oppdager nye løp, særlig siden jeg nettopp fant denne siden hos kondis.no. Send meg gjerne tips om flere løp, spesielt hvis du vet om terrengløp i Stavanger-området.

  • Solastranden halvmaraton, 28.01.12: Navnet lyver en del, det mest korrekte hadde nok vært Sola Flyplass halvmaraton siden løypen er 2 runder rundt flyplassen. Løypa er visstnok flat og fin, godt egnet til å sette personlige rekorder.
  • CTS Sussex maraton, 24.03.12 Tur med Vegan Runners, og løping i fantastisk natur. Woohoo!
  • RBIK Frisk-karusellen, mai-september 2012.
  • 7nutsløpet. Mai 2012? Finner ikke dette løpet på oversikten over turer og aktiviteter STF skal arrangere i 2012, men hvis det blir noe av skal jeg være med.
  • Nordsjøløpet, 16.06.12???? Er veldig fristet av dette løpet, men hadde egentlig sett for meg at mitt første ultraløp skulle være QC44 i 2013
  • Hytte til hytte på Hardangervidda, juli 2012. Finse-Haukeli om Hardangerjøkullen.
  • Stavanger Maraton 01.09.12: Helmaraton på vei frister ikke, men jeg har lyst til å prøve å løpe halvmaraton på under 1.30
  • CTS Northumberland, oktober 2012. Ultra- eller helmaraton (med forbehold om at Endurancelife inkluderer dette løpet i Coastal Trail Series 2012/2013, og at mitt første maraton i mars gir mersmak)
  • 3-sjøersløpet, november 2012. Tiden fra 2011 skal forhåpentligvis forbedres!
One thought on “Terminliste 2012

  1. Hvis det er noen trøst så kjente jeg det godt i beina i dag også, til tross for rolig tempo.

Legg igjen en kommentar

