Bucket-listen min har voksesmerter

…og lider dessuten av et alvorlig tilfelle av anglofili.

Etter CTS Sussex i mars googlet både jeg og søsteren min etter flere terrengløp vi kunne være med i. Vi skal selvsagt tilbake til UK og være med på flere CTS-løp, men det hadde vært kjekt å delta i noen lokale terrengløp også. Vi konstaterte imidlertid begge at de fleste løp i Norge enten går på asfalt, eller rett opp en fjellside med målgang på toppen. I Storbritannia derimot…

Jeg må nok legge til disse løpene på bucket-listen min:

North Devon Half Marathon and Marathon (en del av Salomon Trail Tours):  Starter i sentrum av Croyde, North Devon, og går på stier langs kysten (South West Coastal Path) og innover i landet.

Putsborough Sands i North Devon (foto: Sara, som vanlig)

Før CTS Exmoor i fjor dro Sara og jeg til Croyde, nærmere bestemt Croyde Bay. Vi var enige om at Croyde er et fantastisk sted som vi gjerne vil tilbake til, og å kombinere et nytt opphold med en terrengmaraton hadde vært toppen av lykke.  Vi bodde på et kjempekoselig b&b som heter Baggy’s Lodge. Baggy’s er drevet litt á la et turistforeningshytte; ingen dører er låst, og gjestene kan gå ned i kafeen og forsyne seg med det de vil når som helst. Betalingen legges i en kurv på disken. Dessverre hadde de ikke veganske kaker, men soyamelk til frokost var ikke noe problem. Baggy’s er først og fremst frekventert av surfere, og den utrolig hyggelige og dyktige instruktøren Ben sørget for at vi ble frelst på surfing på nabostranda Putsborough Sands (det er også en kjempefin strand i Croyde Bay). Når du legger til den veganvennlige kaféen Blue Groove i Croyde sentrum, en village hall hvor de hadde deck chair cinema en gang i uken, og masse fine stier og turmuligheter har en veldig mange argumenter for en liten ferie i Croyde. Stedet er som hentet rett ut av en Agatha Christie roman, men med masse anakronistiske surfedudes for ekstra sjarm.

Uheldigvis (?) er årets løp fulltegnet, så dette løpet må på bucket-listen min i stedet for terminlisten.

Brighton pier. London to Brighton har målgang på stranda like i nærheten. (foto: Sara)

Extreme Running London to Brighton: Et 56 mile/90K terrenløp fra London til Brighton gjennom Kent, Surrey og Sussex. Dette er både et orienteringsløp og terrengløp, og nesten hele løpet går på sti (utenom de første 9,5 miles-ene før en kommer ut av London). Løpet ender på stranda i Brighton, like bortenfor piren. Kombinasjonen av storbyferie i London med  avslappende dager i Brighton etter løpet virker svært fristende. Dette løpet går 30. september i år, altså midt mellom Stavanger Maraton og 3-sjøersløpet, så det kolliderer ikke med andre løp på terminlista. På den annen side har jeg også vage planer om deltakelse i CTS Northumberland i oktober (forutsatt at EL setter det løpet opp på sin terminliste for 2012/13). I teorien rekker jeg alle disse løpene, men om bankkontoen strekker til er et annet spørsmål…

Jeg har altså mange løp, og mange Englandsturer, å se fram til de nærmeste årene.

Jeg kan visst samtidig stryke et løp fra terminlisten/bucket-listen min, nemlig Nordsjøløpet Ultra. Jeg har lagt merke til at jeg har fått mange treff på denne bloggen fra søk etter info om Nordsjøløpet Ultra i diverse søkemotorer, og har derfor prøvd å finne ut mer om dette løpet. I slutten av 2011 ble det altså annonsert i diverse lokalaviser at arrangørene av Landsbyrittet/-løpet/-rennet skulle arrangere et ultraløp i samme traséen som sykkelrittet Nordsjørittet. Løpet skulle arrangeres i juni i år, og det ble henvist til nettsiden til arrangørene av de tidligere nevnte løpene og rittene. Her har det imidlertid aldri dukket opp noen informasjon om noe ultraløp. Kondis.no satte i desember 2011 opp Nordsjøløpet Ultra på sin oversikt over norske ultraløp i 2012, men har nå fjernet det fra sine lister igjen. I påsken kunne man lese i Stavanger Aftenblad at det er planer om en turmarsj mellom Egersund og Stavanger, og nok en gang var det arrangørene av Landsbyrittet som skulle stå bak. Ultraløp ble ikke nevnt, så dermed kan vi nok konkludere med at dette arrangementet er skrinlagt, og stryke det fra bucketlista inntil videre.

Legg igjen en kommentar

