You’ve been chicked

…by a vegan runner!

·  Chicked™ (chik-t)

CHICKED: -verb.
The act of getting passed by a
stronger woman athlete.

CHICK: -noun.
The woman who just passed you.
(chicked.com)

Snart starter RBIKs løpskarusell igjen. Dette er en serie med ganske korte løp I Stavanger og omegn (lengden er fra 2km til 8,2 km). I utgangspunktet er dette er friskverntiltak, men de fleste av dem som er med på løpene med tidtaking har svært velutviklede konkurranseinstinkter. Jeg merket i de siste løpene i fjor at enkelte av gutta begynte å bli nervøse for at jeg skulle slå dem, de kom bort til meg etter de siste løpene for å sjekke hva tidsdifferansen var mellom oss. Jeg har i år derfor tenkt å bruke denne T-skjorta (som jeg fikk i gave av søsteren min etter 2. plassen på halvmaraton under Stavanger maraton i fjor):

Image
Legg merke til bicepsene!

T-skjorten selges på nettstedet chicked.com, og damene som står bak har som mål å kvinnelige mosjonister litt ”attitude” og inspirasjon. De gir en del av overskuddet fra salget til Womens Funding Network, en paraplyorganisasjon som organiserer mer enn 160 kvinneorganisasjoner over hele verden.

Søsteren min har planer om å skaffe seg en slik T-skjorte og et rosa løpeskjørt. Selv har jeg nettopp bestilt denne shortsen på nettet:

Image
Bildet er lånt fra http://olax.spreadshirt.no/ Dessverre blir logoen bare halvparten så stor, den kunne ikke trykkes som vist på bildet

Med en VR shorts og «Chicked» T-skjorte slipper jeg å velge mellom chicking eller å promotere veganisme når jeg løper, jeg kan gjøre begge deler. Tanken har imidlertid slått meg at dette kanskje blir litt vel slemt – takler det mannlige egoet å bli slått av en jente som attpåtil er veganer?

PS: Det finnes en T-skjorte for mannfolka også, med påskriften «I get chicked and I like it».

5 thoughts on “You’ve been chicked

  1. Og der har jeg også bestilt t-skjorte. Som kommer til å stå perfekt til de sjokkrosa kompresjonssokkene mine! Nå gjelder det bare å trene litt harde intervaller sånn at jeg faktisk chicker noen.

      1. Tror jeg skal innom Løplabbet på mandag. De kjøpte jo inn så mange skjørt i fjor, håper jeg kan få et billig 🙂 Hvis ikke får min turkise shorts duge. Turkis og sjokkrosa er jo fint sammen!

Legg igjen en kommentar

