Dagens lille tips: skriv ut og kryss av

Det gikk opp for meg at jeg ikke har hatt en print-knapp på denne bloggen, slik at man ikke har kunnet få innleggene i utskriftsvennlig format. Dette har jeg nå endret slik at det nå nederst på hvert innlegg ligger en knapp som heter print&pdf. Trykker du på denne blir innlegget kopiert inn på en webside som heter PrintFriendly. Her kan du endre skriftstørrelse, og fjerne bilder og/eller avsnitt som du ikke trenger eller vil ha med før du printer. Genialt!

Gå gjerne inn på innlegget 10 ukers treningsplan til halvmaraton for å teste ut denne knappen. Ta bort det du ikke vil ha med, print ut tabellen og heng på kjøleskapet/over senga/kontoret/annet synlig sted. Noe jeg, og tydeligvis flere andre, liker å gjøre når jeg følger en treningsplan er å printe den ut og krysse av øktene etter hvert som de fullføres. Jeg har  følelsen av å ha oppnådd noe når jeg krysser ut en rute. Hvis jeg ikke har klart å gjennomføre alle de planlagte øktene en uke våkner konkurranseinstinktet, og jeg prøver å få krysset av flere ruter uken etter. (Mine planer blir også som regel fulle av piler, utstrekninger, små kommentarer osv også, fordi jeg hele tiden bytter om på dagene og gjør andre små endringer. Regler er til for å brytes, og planer er til for å endres.)

Altså: print, tren, kryss ut! Go!

5 thoughts on “Dagens lille tips: skriv ut og kryss av

    1. Krysser av for at styrkeøkten er utført. Har også styrkeprogrammet skriftlig, og prøver å få så mange overstrykninger som mulig. Starter f.eks. med 3settx7repsx12kg, og så blir 7 reps til 8, så til 9, og ti, øker vektene til 14 og endrer reps til 7, øker til 8 osv. Eller kanskje jeg endrer hele øvelsen til en mer avansert versjon. Prøver å øke på minst en av øvelsene hver gang. Hvis jeg klarer å holde meg til programmet da, finner hele tiden nye, kjekke øvelser som må prøves. Da blir det ofte mer en pass/fail-greie.

      Takk nok en gang for ros og innspill. Stå på videre!

      Mari🙂

Legg igjen en kommentar

