Sideplanke med beinløft

Sideplanke med beinløft

Her er bilde av øvelsen vi glemte i foto-shooten til styrketreningsprogrammet; sideplanke med beinløft.

2 thoughts on “Sideplanke med beinløft

  1. Du ser så sprek og glad ut når du gjør øvelsene, Mari :-D.. Jeg ser ut som jeg må på do.

    Er også litt redd for å gjøre feil – holde ryggen feil eller lignende. Tips til hva man skal kjenne etter?

    1. Takk. Tror jeg er flink til å kamuflere grimaser som smil – mange års erfaring som gruppetreningsinstruktør vet du 😉

      Den vanligste feilen i denne øvelsen er å sette albuen for langt foran eller bak skulderleddet, slik at du blir stående rotert i midjen og dermed ikke treffer de rette musklene. Albuen skal være rett under skulderleddet, og du skal kjenne at du får tak i musklene i siden, mellom hoftekammen og nederste ribbein. Når du løfter det øverste beinet må du også stramme musklene som sitter på utsiden av den nederste hoften, slik at ikke hoften faller ned. (Du vil kjenne det godt i disse musklene etter noen få repetisjoner.) Pass på at kroppen holder seg strak, og at du hele tiden jobber aktivt med musklene i hoften og midjen på den siden som er nærmest underlaget, slik at du ikke bare henger på skulderleddet.

      Håper jeg klarte å forklare mer enn å forvirre

      Mari 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s