God jul!

For første gang prøver jeg å lage Resept/Vegetarbloggens nøttestek
For første gang prøver jeg å lage Resept/Vegetarbloggens nøttestek

Da er nøttestek a la Resept/Vegetarbloggen i ovnen, golvet vasket (gjorde det før jeg begynte på nøttestekprosjektet, så jeg burde sikkert gjort det på ny), og bittelitt julepynt satt fram. Nå gjenstår det bare å pynte seg selv.

Riktig god jul alle sammen!

Og slik ble det ferdige resultatet
Og slik ble det ferdige resultatet

Oppfølging: Under ser du mitt julemåltid ved siden av en tallerken tradisjonell vestlandsk julemat – pinnekjøtt.

Hvilken tallerken frister mest?
Hvilken tallerken frister mest?

På min tallerken, altså den til høyre hvis noen skulle være i tvil: Nøttestek etter oppskrift fra Vegetarbloggen, søtpotetmos (søtpoteter, olivenolje og kanel), ovnsbakte rotgrønnsaker (rødbeter, gulrøtter, pastinakk og søtpoteter), soppstuing (sopp, løk og vegetabilsk fløte), poteter, rosenkål og tyttebærsyltetøy. Mamma var ganske misunnelig, og bestemte at neste år skal det bare serveres en middag på julaften – den veganske. Win!

One thought on “God jul!

  1. God jul. Din tallerken frister uten tvil mest! Supert at det blir helvegansk jul til neste år😀

Legg igjen en kommentar

