Hvilke Nuun sportsdrikk-produkter egner seg for veganere?

Image
Fra venstre: Nuun Tropical, Lemon Tea, Strawberry Lemonade, Grape, U Natural Hydration Tangerine Ginger og Lemon chai

Nuun sportsdrikk-tabletter med elektrolytter er et av mine favorittprodukter innen sportsernæring. Når jeg oppdaget dette produktet for to år siden var selvsagt det første jeg gjorde å sjekke ingredienslisten. Jeg oppdaget ikke noen animalske ingredienser i noen av variantene. For sikkerhets skyld sjekket jeg også FAQ-seksjonen på Nuuns nettside, hvor et av spørsmålene var om Nuun egner seg for vegetarianere. Der stod det noe a la at Nuun ikke inneholder noen animalske ingredienser,  som  jeg tolket dit hen at produktet var vegansk. Ved en tilfeldighet oppdaget jeg imidlertid i høst at formuleringen nå er endret til «Are Nuun branded products vegan?» I følge svaret er alle produktene vegetariske, men bare følgende smaker er veganske:

Nuun Active Hydration:

Banana, Fruit Punch*, Grape*, Kona Cola*, Lemon Tea*, Orange*, Strawberry Lemonade* og Tropical*

U Natural Hydration:

Goji Berry Green Tea*, Lemon Chai*, og Tangerine Ginger*

Jeg har studert ingredienslistene for både de vegetariske og veganske smakene, uten at jeg har klart å oppdage hvilke ingredienser som ikke er veganske. Dårlige nyheter – en av mine favorittsmaker (lemon/lime) er ikke vegansk. Gode nyheter: de fleste av smakene er veganske, og de har nesten alle på iHerb. Smakene merket med * fås kjøpt på iHerb (husk rabattkode VEH743 hvis du ikke har handlet på iHerb før, denne koden gir deg $5 i avslag på den første bestillingen).

Nesten alle de veganske variantene av dette produktet befinner seg i kjøkkenskapet mitt, jeg har hamstret med tanke på CTS Northumberland ultra, men siden iHerb til inntil nylig kun hadde Banana, Kona Cola og orange i utvalget sitt har jeg ikke fått testet alle ennå, Kona Cola er god (tenk saft med colasmak), Orange smaker litt vel mye salt, og Tropical lukter godt men smaker litt lite. Når det gjelder U hydration er Lemon Chai min favoritt. (Nuun tablettene er beregnet på bruk under høy aktivitet. U hydration bruker jeg som tørstedrikk.)

Jeg har for øvrig oppdaget et nytt produkt innen hydrering, så kanskje får jeg snart en ny favoritt? Det er på vei til meg fra vegansessentials.com, og jeg krysser fingrene for at jeg får det i løpet av de neste dagene slik at jeg får testet det med tanke på bruk neste helg. Mer informasjon kommer snart…

One thought on “Hvilke Nuun sportsdrikk-produkter egner seg for veganere?

Legg igjen en kommentar

