Pimp your shoes!

Jeg har tidligere skrevet om mine terrengsko, Inov8 X-Talon 212, og at jeg er generelt er fornøyd med dem, men at lissene har en tendens til å gå opp. Dette medfører at en ofte må stoppe for å knyte dem på nytt når en løper, og at gjørmehull og myrete terreng medfører risiko for å måtte løpe hjem på strømpelesten. Lissene som følger med skoene er også veldig tynne, og dermed kan det være litt ubehagelig og vanskelig å knyte dem hvis en er kald på hendene.
Søsteren min tipset meg om en løsning på dette problemet – Nathan Lock Laces, et speedlace system som bl.a. selges på Løplabbet. Jeg har nå utstyrt mine Talons med disse og testet dem på to turer. Konklusjon: Et produkt som holder det som loves utenpå pakken, og som designeren sier i videoen gir de et jevnt trykk, og gjør skoen enda mer behagelig. I tillegg kommer produktet i mange farger, og kan dermed brukes til å friske opp et par kjedelige sko.

Inov8 X-Talons 212 pimpet med søle, sand og Nathan Lock Laces i grått. Et lite tips: hvis du har en grå-stripete fillerye så ikke mist de små plastdingsene som skal sitte ytterst på lissene på denne. Den eneste måten å finne dem igjen på er i såfall å tråkke på dem.
Inov8 X-Talons 212 pimpet med søle, sand og Nathan Lock Laces i grått. Et lite tips: hvis du har en grå-stripete fillerye og kjøper grå Lock Laces så ikke mist de små plastdingsene som skal sitte ytterst på lissene på denne. Den eneste måten å finne dem igjen på er i såfall å tråkke på dem.

PS: Jeg fikk Nathan Lock Laces i julegave av Sara, sammen med et par løpehansker fra Sporthill. Jeg har ikke fortalt henne det, men jeg hadde også vært på Løplabbet og kjøpt akkurat de samme Lock Laces-ene (og hanskene) i førjulsgave til meg selv. Selvsagt hadde vi kjøpte vi begge også samme farge – grå. Tvillinghverdag…

3 thoughts on “Pimp your shoes!

Legg igjen en kommentar

