Søndagsfrokost: amerikanske pannekaker med kaffesmør

Image
Fluffy amerikanske pannekaker med smeltet kaffesmør og vegansk honning

For ca en måned siden la Runners’ World ut en oppskrift på pannekaker kaffesmør på sin nettside. De hadde funnet ut at de tre temaene som genererer mest klikk på nettsiden er øl, pannekaker og kaffe, og var derfor kyniske nok til å kombinere to av disse tingene i en og samme artikkel. Jeg elsker både pannekaker og kaffe, men pannekaker med kaffesmør…?
Den fantastiske Mari H, som står bak Vegetarbloggen, tok på seg å veganisere og teste oppskriften for meg. (Jeg kunne selvsagt veganisert den selv, men jeg var litt lat.) Tilbakemeldingen var at kombinasjonen av kaffe og pannekaker var fantastisk godt, noe jeg er helt enig i etter å ha smakt selv. En perfekt søndagsbrunch etter en løpetur.

Image
Oppskriften testes ut.

Oppskriften finner du her: Vegetarbloggen.com: Pannekaker med kaffesmør 

Pannekakeoppskriften er den beste jeg noen gang har testet for denne typen pannekaker. (Ikke så veldig overraskende, Vegetarbloggen har også den beste oppskriften på veganske tynne pannekaker.) Jeg brukte Sweet Freedom vegansk honning i stedet for lønnesirup.

 

Legg igjen en kommentar

