Terminliste våren 2013

Foran: banana chocolate cake. Bak: chocolate gateaux  (foto: Sara)
I følge ryktene er det dette som blir servert på drikkestasjonene under Suleskar maraton…

Kanskje burde følgende advarsel trykkes utenpå skoesker inneholdende joggesko: Advarsel: løping kan gjøre deg grådig!

For et par år siden begynte jeg å følge en blogg som heter thehungryrunner. Til å begynne med tenkte jeg at det var et matvrak som stod bak denne bloggen, en løper hvis hovedmotivasjon for å drive med idretten var å kunne spise mer. Denne bloggeren er også veganer, noe som støttet oppunder matvrak-teorien. Nå tror jeg derimot at navnet refererer til lysten på utfordringer og opplevelser, og jeg kjenner meg så absolutt igjen. En liten kikk på listen over de planlagte løpene mine fram mot sommeren bekrefter det: jeg er blitt grådig.

Image

Etter å ha løpt CTS Northumberland ultra tok jeg en uke fri fra all trening. Ikke fordi jeg ville det, tvert imot! Jeg lyttet imidlertid til folk med erfaring og tvang meg selv til å ta det rolig. Jeg begynte å løpe igjen når busskortet mitt gikk ut, og den manglende våren gjorde at sykling ikke fristet. I tre uker løp jeg fram og tilbake til jobb (8km hver vei hvis du lurer). Meningen var å legge inn litt intervaller her, noen bakker der, men i stedet ble det alltid korteste og flateste veien i rolig tempo. Hvis det ikke står skrevet noe sted at jeg skal løpe bakkespurter så blir det ikke gjort. For å lage en ny treningsplan til meg selv trengte jeg et løp å trene mot, så jeg gikk på nettet for å finne et løp eller to. Når jeg først hadde begynt å melde meg på løp var det imidlertid vanskelig å stoppe, så terminlisten min framover endte med å se slik ut:

25.5. Suleskar maraton. Norges tøffeste? Arrangøren påstår det, og slike påstander må jo testes. Dessuten har jeg hørt rykter om sjokoladekake på drikkestasjonene (får sende en link til Vegetarbloggen til arrangøren slik at de kan lage noen kaker alle kan spise).

26.5. 7-nutsløpet. Obligatorisk. Å løpe disse to løpene back to back vil også være god trening til… (se lenger ned)

8.6. Ultrabirken. Jeg husket å hake av for at jeg ville ha kart når jeg meldte meg på, og det har jeg fått. Sikkert lurt å trene litt på å bruke kompasset også.

Birkebeinerkart
Erfaringsbasert læring…

20.7.-21.7.: Rallarvegsløpet. Klarte å lokke med meg Sara og Sam nok en gang. Forslaget mitt om å kombinere løpet med å gå fra hytte til hytte over Hardangervidda ble imidlertid nedstemt.

Det er så mange løp, så mange vakre steder, tøffe utfordringer, og så mange potensielle nye løpervenner. For hvert løp jeg deltar i oppdager jeg 10 nye (minst) som frister. Bucketlista vil nok aldri bli fullført, selv om jeg hele tiden melder meg på flere og flere løp. Kanskje jeg skal endre navnet på bloggen til ”the greedy runner”? Hmm, hvilke løp skal jeg melde meg på til høsten mon tro?

Advertisements

3 thoughts on “Terminliste våren 2013

  1. Kart og kompass? Ultrabirken er merket løype, er det ikke? BTW – jeg lurer nesten litt på Marathon des Sables. Da kan jeg jo få praktisert fransken og arabisken samtidig som jeg løper…

    1. For å være helt ærlig vet jeg nesten ingenting om Birken. Og CTS-løpene er også merkede løyper… Kan uansett være greit å studere kartet på forhånd for å være forberedt på terrenget og lage en plan for løpet.

      Dokumentarfilmen jeg kjøpte om MdS ligger på stuebordet ditt, så den i dag selv. I begynnelsen tenkte jeg at det så litt kult ut, men etter nærbildene av James Cracknell som spyr opp magesyre på sykestua virket det ikke like morsomt. Det var også noen lekre nærbilder av tånegler… (plutselig virker det å amputere tåneglene sine før et løp som en god ide).

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s