Oppklaring: hvilke Injinji-sokker er veganske?

Injinji trail-sokker: like hele etter Ultrabirken
Injinji trail-sokker: like hele etter Ultrabirken

Dette er siste post om Injinji-sokker på en stund, jeg lover. Jeg holder egentlig på å skrive innlegg om terrengløping på Hommersåk, kokosvann, og restitusjon etter ultraløp, men for en liten stund siden ble jeg litt forvirret angående Injinji-sokkene. Når jeg shoppet på ultramarathonrunningstore.com fikk jeg inntrykk av Trail-varianten var den eneste uten ull, fordi NuWool-logoen stod på alle de andre sokkene jeg klikket på. Jeg synes dette var litt merkelig, vanligvis er det jo strømper til terreng som produsentene putter ull i, ikke de til bybruk. Forrige gang jeg var på Løplabbet så jeg at de hadde tatt inn Run 2.0-modellen, og på emballasjen stod det at de kun inneholdt syntetiske materialer. Jeg sendte en mail til Injinji i håp om å bli uforvirret, og fikk raskt følgende svar tilbake:

Hi Mari,
 
Thanks for reaching out and for your interest in our socks.  We offer all our RUN socks in 2 fiber options: CoolMax or NuWool.  The two NuWool colors are Charcoal and Oatmeal, whereas all the other colors are CoolMax. This is true across all weights.
 
The TRAIL and Compression sock do not contain NuWool.
 
 Our packaging also always will indicate if made with CoolMax or with NuWool.  If you see the CoolMax XtraLife logo on there you can be sure they have no NuWool.
 
Hopefully this clears things up for you!
 
Best Regards,
 
Customer Service | Injinji, Inc
Gilde farger er altså veganske, mens de kjedelige sokkene inneholder ull. Er du i tvil: kjøp de rosa sokkene 😉
Legg igjen en kommentar

