Du vet du er en ultraløper når…

Norges 40 hardeste kraftanstrengelser, i følge Dagens Næringsliv
Norges 40 hardeste kraftanstrengelser, i følge Dagens Næringsliv
  • Du leser om et nytt arrangement og blir kjempegira – løypeprofil, lengde og alt høres helt perfekt ut. Så innser du at det dreier seg om et sykkelritt.
  • Du lurer på om det er for snart å melde seg på et nytt løp to uker etter ditt forrige ultraløp. Så tenker du «det er jo bare en maraton», og betaler startkontingenten.
  • Du er jente, og har flere løpesekker enn håndvesker (ditto joggesko kontra høye hæler)
  • Du er besatt av løpesokker.
  • Etter hvert løp er alle sko plutselig et halvt nummer for små, og du går rundt i flip flops i en måned.
  • Du velger neglelakkfarge ut i fra dekkevne for blå tånegler.
  • Du melder deg på maratonløp for å få tempotrening.
  • 10k er en kort treningstur (og du lurer på om du skal gidde å dusje etterpå)
  • Du skal ta på deg de høyhælte skoene du kjøpte noen måneder før det første ultraløpet du løp, og du føler deg hensatt til eventyret om Askepott. I rollen som den onde stesøsteren…
Det blir nok ikke meg som får gifte meg med prinsen
Det blir nok ikke meg som får gifte seg med prinsen
  • Du ser et målfoto fra det siste løpet ditt. I følge din hukommelse løp du over målstreken. I virkeligheten så det sånn ut:
Merkelig, jeg husker definitivt at vi løp over mållinjen (foto: Tom Barnet/ wavephotography.co.uk
Merkelig, jeg husker definitivt at vi løp over mållinjen (foto: Tom Barnet/ wavephotography.co.uk
  • Du begynner å henge rundt hyllene med babymat på supermarkedet, på jakt etter ny løpsproviant.
  • Du føler deg halvnaken når du løper uten sekk.
  • I løpet av en vanlig treningstur er du innom samtlige turområder innenfor kommunegrensen.
  • Du tar toget til et sted langt hjemmefra og løper tilbake.
  • En typisk lørdag/søndag består av å stå opp, spise frokost, løpe, spise middag og deretter legge seg.
  • Du blir mindre svett av å løpe enn å sykle til jobben.
  • Du gleder deg til vinter og mørketid, for da kan du øve på å løpe med hodlykt (uten å måtte trene midt på natta).
  • Du blir kalt en menneskelig metronom, og andre løpere gratulerer deg med komplimentet.
  • Du gidder å lese dcrainmakers 25 000 ords blogginnlegg om Suunto Ambit versus Garmin Phenix.
  • Du kjøper en Suunto Ambit2 GPS-klokke pga batteritiden (og angrer bittert når du ikke får endret GPS-innstillingene, og dermed ikke utnyttet batteritiden).

 

Hva er dine ultraløperøyeblikk? Er det noen flere ting som burde vært med på listen min? Bruk gjerne kommentarfeltet under.

4 thoughts on “Du vet du er en ultraløper når…

  1. -når det plutselig går opp for deg at du har hatt på deg kompresjonstights 72 timer i strekk.
    – når du går tom etter 10 km, fullfører de neste fem mila på rein viljestyrke, og to timer etter målgang gleder du deg til neste løp.
    – Når alle avstander under tre mil fortoner seg som korte og du tenker at «jeg kan jo løpe dit»? Eksempel: Familiemiddag på Bryne? Kanskje jeg skal løpe dit?

    1. Gode bidrag! Kom på et par til:

      – når du vurderer å gå en uke fra hytte til hytte på Hardangervidda etter Rallarvegsløpet, siden du allikevel er oppe på fjellet (kanskje jeg virkelig skal gjøre det i år?)
      – når treningsturene er så lange at kattene dine faktisk merker at du er borte og begynner å savne deg

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s