Runners’ World: Kvinner er bedre tempoholdere enn menn

Runners’ World: Kvinner er bedre tempoholdere enn menn

Andrew, som jeg tok følge med i siste del av forrige løp, skrev på bloggen sin at han i et tidligere løp hadde blitt rådet til å henge seg på en kvinne for å treffe riktig tempo – kvinner skulle visstnok være bedre tempoholdere enn menn. Nå er det forskning som beviser at dette var et godt råd (link øverst), i hvert fall på amatørnivå, og særlig i varmt vær.

Dette stemmer også med min erfaring, nesten hver gang jeg kommer i mål etter et løp er det en fyr som kommer bort til meg og takker meg for hjelpen med å sette ny PB på distansen. Hmm, aner jeg en ny nisje i jobbmarkedet her som PT/profesjonell hare for amatører?

untitled-322-2-(ZF-6015-60978-1-001)
Thames Trot målfoto (Tom Barnet/ wavephotography.co.uk)
Legg igjen en kommentar

