Isle of Wight Challenge – en liten oppdatering

I dag fikk jeg en mail fra Battersea Dogs & Cats Home som takket meg for at jeg har valgt å samle inn penger til dem i forbindelse med Isle of Wight Challenge. De fortalte også historien om Pete, et av de mange hjemløse og forlatte dyrene de har hjulpet denne sommeren. Her er Pete, og hans historie:

Pete (pictured left) was found by Liz, a member of our rehoming team, while she was walking her dog Charlie in Crystal Palace Park in October 2013. She heard rustling in a locked bin nearby and went to investigate. After calling a park ranger to break open the bin, she found Pete tied up in a bin liner.

Liz immediately brought Pete to Battersea where he was examined by our Veterinary team. They found that Pete – who looked very much like a fox – had been docked but, apart from a small ear infection, appeared to be a healthy puppy at around 8 – 9 weeks old. He was given round the clock comfort and care from the staff and volunteers at Battersea until he was rehomed just a week later to a lovely family in Hampshire.

Per i dag har jeg samlet inn ca 60 % av beløpet jeg har forpliktet meg til å skaffe. Hvis du vil hjelpe meg å nå 100 %, eller mer, kan du gi en donasjon på min JustGiving-side. (Eller gi litt penger til din lokale avdeling av Dyrebeskyttelsen, de trenger også støtte.)

2 thoughts on “Isle of Wight Challenge – en liten oppdatering

  1. Hei! Kom nettopp over denne bloggen og må si jeg liker den veldig godt🙂 Lurte bare på om det var mulighet for deg å endre farge på designet (slik at du får en lys bakgrunn og sort skrift. Har lagt merke til at du skriver ganske lange poster, og det blir litt slitsomt å lese når du har sort bakgrunn.. (Selv om du endrer det eller ikke, har du har fått en ny følger!)

    Skal selv legge ut på en flerdagers fjelltur i ettermiddag. Er foreløpig vegeterianer, men holder gradvis på å skifte ut alt av animalske produkter med plantebasert mat. Synes derfor bloggen din var fin til å få tips til veganske retter å ta med på tur🙂 Siden jeg skal sove i telt, må jeg bære med alt av mat hjemmefra, men satser på at det går fint! Har i tillegg cøliaki, så jeg kan ikke spise vegansk real turmat (skjønner ikke hvorfor de putter hvetemel i ris i basilikum, men det er ikke noe jeg kan endre på akkurat nå) Men god mat blir det likevel!

    Lykke til videre med innsamling av penger og løp🙂

    1. Hei Karoline.

      Takk for innspill. Grunnen til at jeg valgte mørk bakgrunn en gang i tiden var at det er mer miljøvennlig enn lys bakgrunn, pga lavere strømforbruk. Du er den første som kommenterer det, så jeg har aldri kommet på å endre det.

      Kjekt å høre at du har funnet noen brukbare tips her. Lykke til med videre omlegging av kostholdet, og håper du får en fin fjelltur🙂

      Mari

Legg igjen en kommentar

