10 om dagen, del 2: snacks og dessert

Bilde av de ferdige oppskriftene kommer om noen dager, når avocadoene er modne nok 🙂

 

I forrige innlegg skrev jeg om ny forskning som sier at vi bør spise 10, ikke 5, porsjoner med frukt og grønt om dagen. En strategi for å lykkes med dette er å snike grønnsaker inn i snacks og desserter. Om ikke annet er det en unnskyldning for å spise mer dessert. Les videre

Klarer du 10 om dagen?

En av mine favorittmiddager – brun ris med dampet tofu og grønnsaker, og tahinisaus. En kjempegod måte å bli kvitt rester i grønnsakskuffen.

Som vanlig multitasker jeg og skriver blogginnlegg mens jeg ser på tv. I forrige reklamepause var det nok en reklame for Bama med kokke-Lise med tips til hvordan man skal spise fem om dagen. I britiske media den siste uken har det imidlertid flommet over av artikler om hvordan en skal spise 10 om dagen.

Les videre

Matprat

Ultraløpere kan deles inn i to grupper med tanke på mat – de som bruker gels, energidrikker og energibarer, og de som sverger til vanlig mat som brødskiver og banan. Det siste året har imidlertid flere merker lansert nye produkter som er en mellomting av de tradisjonelle energiproduktene og vanlig mat. Naturlige ingredienser, men med hygienisk innpakning, lang holdbarhet, og forutsigbare doser av ulike næringsstoffer. Denne vinteren har jeg, i tillegg til å trene, testet noen av disse hybridene.

Dette innlegget er ikke sponset – som vanlig har jeg betalt for alle produktene jeg omtaler.

Powerbar Performance Smoothie

Les videre